Honesty Award - Shining Star of June 2007
“Khun Lampang Sutisom / Room Attendant ”
Khun Lampang checked mini bar status in room 536 in which Mr Maes Dirk already checked out. She found money on the coffee table value Baht 1,220. Then, she called HK office and brought the money to the office without any hesitation. Khun Ratchadaporn contacted the guest to return him the money. Finally, it was found that Mr Dirk left that money with a reason that he was very appreciated with the excellence housekeeping service i.e cleanliness during his stay. He was also pleased with the associate’ s honesty which he has never experienced before.
วันที่ 7/06/2007 คุณลำปางได้เข้าไปเช็คมินิบาร์ ห้อง 536 ซึ่ง Mr.Maes Dirk ได้ C/O ไปแล้ว คุณลำปางได้พบเงินจำนวน 1,220 บาท วางอยู่บนโต๊ะเครื่องทำกาแฟ จึงได้โทรแจ้ง Office H/K ทันทีโดยมิได้ลังเลหรือคิดอยากได้เงินจำนวนนั้นเลย หลังจากนั้น K.Ratchadaporn ได้ทำการติดต่อกับแขกเพื่อส่งเงินคืน แต่ปรากฏว่าเงินจำนวนนั้นเป็นทิป ที่ Mr.Maes Dirk ตั้งใจให้ Maid ผู้นั้นเพื่อเป็นรางวัลสำหรับการบริการและการทำความสะอาดห้องที่ดีเยี่ยมในช่วงเวลาที่แขกพักอยู่ เหตุการณ์นี้ทำให้แขกรู้สึกประทับใจเป็นอย่างมากในความซื่ออสัตย์ของพนักงาน ซึ่งแขกบอกว่าไม่เคยพบพนักงานที่มีความซื่อสัตย์เช่นนี้มาก่อน
Care for Business/ Shining Star of June 2007
“Khun Nampol Jityoung / Junior Pool Supervisor”
Khun Nampol had been assigned to take care of swimming pool and a lot of things in swimming pool was defected such as tables, sun lounges and umbrellas. Then Khun Nampol contacted to Engineering but unfortunately Engineering Department quite busy at the moment. Therefore Khun Nampol volunteered to do it by himself because he would like to give the best service to our guests. So I like to nominate Khun Nampol for “Care for Business”
คุณนำพลได้รับมอบหมายให้ดูแลความเป็นระเบียบเรียบร้อยของสระน้ำ และคุณนำพลได้สังเกตุว่ามีอุปกรณ์ต่างๆ ที่ใช้ในบริเวณสระน้ำเริ่มชำรุด และต้องการการซ่อมแซม ขณะเดียวกันได้ประสานไปทางแผนกช่าง แต่ทางแผนกช่างยังมีรายการที่ต้องทำอีกมาก คุณนำพลก็เลยอาสาที่จะช่วยแผนกช่างโดยการซ่อมแซมอุปกรณ์ต่างๆ ด้วยตัวเอง เช่น ทาสีโต๊ะ ซ่อมเตียงนอนสระน้ำ และซ่อมร่มสระน้ำ โดยจุดประสงค์ของคุณนำพลคือ ต้องการให้ลูกค้าที่มาใช้บริการ ได้รับความสะดวกสบายมากที่สุด เพราะฉะนั้นขอเสนอชื่อคุณ นำพล ในการ Care For Business
Care for Guests - Shining Star of June 2007
“Khun Taweesak / ESC Security Guard”
Khun Taweesak, a security guard at the beach, was complimented twice by our guests K.Woraphong Phoomborplub and Ms Chantana Chia for his friendliness, well manner and good attitude to customers.
คุณทวีศักดิ์ได้รับการชมเชยจากแขกถึง 2 ครั้ง ครั้งแรกจากคุณ วรพงษ์ พุ่มบ่อพลับ และ จากแขกท่านที่สอง Ms Chantana Chia แขกได้กล่าวชมเชยว่าคุณทวีศักดิ์มีมิตรไมตรีที่ดี มีสัมมาคารวะ มีทัศนคติที่ดีเยี่ยมในการที่จะบริการแขก
“Khun Phawarisa Pawanja / IT Manager"
Case 1: Khun Phawarisa took care of Khun Wilaiporn who had a serious motorbike accident for over a week by taking her to check up her health at the hospital everyday until Khun Wilaiporn was recovery.
Case 2: Khun Uwa caught a first bus in the early morning to Bangkok in order to bring Khun Ratchaporn a new laptop for his important presentation. After finishing, Khun Uwa had to catch the bus from Bangkok to Pattaya in the same day.
(Posted by Jitsak Lim-Pakornkul)
No comments:
Post a Comment