Cares of Guests
Shining Star Story - May 2007
Mr. Worawit Buasuang
Assistant Chief Engineer
Nominated by K. Krisada Wongtarathip
Date : May 12, 2007
In the morning of Saturday May 12th around 9:30 am while everyone was busy doing the farewell to the Westin Langkawi’s Leadership group, there was a guest from room 112, Dr. Kwanchai Pairojsakul from MSD (Thailand) Pharmaceutical group coming to the lobby and reported that the tire of his car was flattened. The Guest Service Agent tried to help contact a few garages in the city but no one was willing to come for the service. Until late morning, Khun Worawit reached the scene and decided to offer assistance by taking the flat tire to downtown and taking it back to the guest. Dr. Kwanchai was very impressed with his exemplary service and thanked the resort for taking great cares of him.
เช้าวันเสาร์ที่ 12 พฤษภาคม เวลาประมาณ 9.30 น. ขณะที่ทุกคนกำลัีงยุ่งอยู่กับการต้อนรับทีมงานของ Westin Langkawi ซึ่งเป็นแขกของเราพักอยู่ห้อง 112 Dr. ขวัญชัย ไพโรจน์สกุล จาก MSD (Thailand) Pharmaceutical Group มาแจ้งที่ล๊อบบี้ว่า ยางล้อรถแบน เราพยายามติดต่ออู่ซ่อมรถอยู่หลายแห่งแต่ก็ไม่มีที่ไหนมาซ่อมให้ จนกระทั่งเกือบเที่ยงวัน คุณวรวิทย์ ตัดสินใจเสนอเข้าช่วยเหลือโดยการนำรถไปซ่อมในเมืองและนำกลับมาให้แขก
เช้าวันเสาร์ที่ 12 พฤษภาคม เวลาประมาณ 9.30 น. ขณะที่ทุกคนกำลัีงยุ่งอยู่กับการต้อนรับทีมงานของ Westin Langkawi ซึ่งเป็นแขกของเราพักอยู่ห้อง 112 Dr. ขวัญชัย ไพโรจน์สกุล จาก MSD (Thailand) Pharmaceutical Group มาแจ้งที่ล๊อบบี้ว่า ยางล้อรถแบน เราพยายามติดต่ออู่ซ่อมรถอยู่หลายแห่งแต่ก็ไม่มีที่ไหนมาซ่อมให้ จนกระทั่งเกือบเที่ยงวัน คุณวรวิทย์ ตัดสินใจเสนอเข้าช่วยเหลือโดยการนำรถไปซ่อมในเมืองและนำกลับมาให้แขก
Laundry Attendant
Nominated by Ms. Ratchadaporn Kongwan
Date May 29 2007
Around midnight, Mr. Nirut drove from his home to have laundry service for Mr. Andreas Schimkus guest room no. 311 who needed to leave to Bangkok before 5:00 am for his meeting at 8:00am. Mr. Nirut was actually working in the morning shift, however with his great cares for guests and business, even though the resort does not provide an overnight laundry service, but Mr. Nirut decided to come back to resort during the night to complete the request for Mr.Andreas .
เวลาประมาณเที่ยงคืน คุณนิรุต แผนกซักรีด ได้ขับรถมาจากบ้าน เพื่อมารีดชุดให้กับ มิสเตอร์ แอนเดรีย ห้อง 311 ที่ต้องรีบออกจากที่นี่ก่อนตีห้า เพื่อให้ทันการประชุมที่กรุงเทพ ตอนแปดโมงเช้า ทั้งๆที่ตารางทำงานของคุณนิรุตคือช่วงเช้า
เวลาประมาณเที่ยงคืน คุณนิรุต แผนกซักรีด ได้ขับรถมาจากบ้าน เพื่อมารีดชุดให้กับ มิสเตอร์ แอนเดรีย ห้อง 311 ที่ต้องรีบออกจากที่นี่ก่อนตีห้า เพื่อให้ทันการประชุมที่กรุงเทพ ตอนแปดโมงเช้า ทั้งๆที่ตารางทำงานของคุณนิรุตคือช่วงเช้า
Honesty Award
Shining Star Story - May 2007
Mr. Sutas Khuttiya
Room Attendant
Nominated by Ms. Saovanee Sillapachan
K. Sutas Kattiya (Room Maid) found a basket containing cosmetic and money 57,000 Baht in front of #118, 119. With his honesty, he immediately reported this to Executive Housekeeper and Manager on Duty for further investigation and recording in the lost property log. 5 hours later, Ms. Hataichanok #119 (move from 119) contacted the Front Desk to report the loss of her items. After verifying all the evidences and information given from guest, we finally returned the money to Ms. Hataichanok. She was very happy after finding her lost items and thanked the associate for his honesty.
(Posted by Jitsak Lim-Pakornkul)
No comments:
Post a Comment